Historia Natanielka

czwartek, 31 lipca 2014

Odroczenie obowiązku szkolnego



Opinia wydana przez Zespół Poradni Pedagogiczno-Psychologicznych w Cieszynie

w sprawie: odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego.


Nataniel posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną: obustronny niedosłuch i niepełnosprawność ruchową (wydane w 2011 roku w PPP w Bielsku – Białej).


Badanie psychologiczne przeprowadzone w ZPPP w Cieszynie w dniu 06.03.2014 r. wykazało rozwój intelektualny na poziomie upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim.



Diagnoza poziomu rozwoju: na czterech stronach A4 rozpisany rozwój poznawczy, strefa motoryczna, funkcje słuchowo – językowe, funkcje grafopercepcyjne, lateralizacja, strefa społeczno – emocjonalna, mechanizmy funkcjonowania. W dalszej części zalecenia dla nauczycieli, a także zalecenie objęcia dziecka pomocą psychologiczno – pedagogiczną w formie zajęć korekcyjno – kompensacyjnych, terapii logopedycznej oraz inne zalecenia. Na końcu opinii, wskazania dla rodziców.


W stanowisku ZPPP, Nataniel nie osiągnął jeszcze gotowości do podjęcia nauki w szkole.



Innymi słowy, zostaję w przedszkolu :)

Ja z tym problemu żadnego nie mam, mama tym bardziej nie ma :) Wszyscy się cieszą, moja przedszkolna grupa uszczupli się jedynie o kilka osób, które od września zasiądą w szkolnej ławie. Tak więc, we wrześniu, mocna grupa, tym razem już ŻUKÓW, rozpocznie kolejną przedszkolną przygodę, trwającą 10 miesięcy :) 

W szkole, która się upominała o moją obecność, papiery złożone i pismo wystosowane. Tak więc, teraz cieszę się dalszą częścią wakacji i dyżurów przedszkolnych :) Jest cudnie :) 

Ładnie się wystroiłem?? chciałem jeszcze materac, ale .... :D
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz