W dniach 28-29.09.2012 w Park Hotelu Vienna odbyła się
konferencja pedagogiczna "W kierunku inkluzji - miejsce dziecka z zespołem
Downa w przedszkolu i szkole ogólnodostępnej".
Była to II Ogólnopolska
Konferencja poświęcona dziecku z zespołem Downa i jego miejscu w przedszkolu i
szkole ogólnodostępnej, zorganizowana przez Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół
Osób z Zespołem Downa "Wielkie Serce" oraz Katedrę Pedagogiki i Psychologii ATH w Bielsku
Białej.
Pierwszy dzień był poświęcony wspomaganiu rozwoju oraz
edukacji dziecka z zespołem Downa, na drugi dzień z kolei przypadały warsztaty z wybranych zagadnień. Konferencja była skierowana do nauczycieli,
logopedów, terapeutów i rodziców – osób odpowiedzialnych za wsparcie i terapię
dziecka z zespołem Downa.
A oto plan konferencji: I dzień konferencji – część wykładowa
(godz.9:00 – 17:00)
1. Wczesne wspomaganie – regulacje prawne: mgr Iwona Kapczyńcka (Kuratorium Oświaty w Katowicach)
2. Jak nauka czytania wpływa na rozwój funkcji poznawczych dziecka z zespołem Downa: prof. Zw. Dr hab. Jagoda Cieszyńska (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie)
3. Znaczenie dominacji lewej półkuli dla rozwoju mowy dziecka: dr Marta Korenndo (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie)
1. Wczesne wspomaganie – regulacje prawne: mgr Iwona Kapczyńcka (Kuratorium Oświaty w Katowicach)
2. Jak nauka czytania wpływa na rozwój funkcji poznawczych dziecka z zespołem Downa: prof. Zw. Dr hab. Jagoda Cieszyńska (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie)
3. Znaczenie dominacji lewej półkuli dla rozwoju mowy dziecka: dr Marta Korenndo (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie)
4. Znaczenie tarczycy w rozwoju dzieci z zespołem
Downa: dr n.med. Barbara Kalina-Faska (Śląski Uniwersytet Medyczny)
5. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju
dziecka na podstawie metod neurorozwojowych: dr Teresa Kaczan (Poradnia
Leczniczo-Rehabilitacyjna Ortoprodent Wrocław)
6. Edukacja włączająca: Jarosław Pieniak (Wrocław)
6. Edukacja włączająca: Jarosław Pieniak (Wrocław)
7.
Edukacja integracyjna i jej organizacja –
podstawy prawne: mgr Iwona Kapczyńska (Kuratorium Oświaty w Katowicach)
8.
Terapia ręki – podstawy teoretyczne: mgr
Elżbieta Bogacz (GOAR i Ośrodek Opiekuńczo-Wychowawczy w Gliwicach)
9.
Cechy mowy dziecka z zespołem Downa a
postępowanie logopedyczne: dr Iwona Michalak-Widera (Polskie Towarzstwo
Logopedyczne Oddział Śląski)
10. Zaburzenia płynności mowy u dzieci z zespołem Downa: dr Katarzyna Węsierska (Instytut Języka Polskiego Uniwersytet Śląski w Katowicach, Centrum Logopedyczne w Katowicach)
11. Orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej – wytyczne do pracy: dr Mateusz Warchał (Akademia Techniczno-Humanistyczna Bielsko-Biała)
10. Zaburzenia płynności mowy u dzieci z zespołem Downa: dr Katarzyna Węsierska (Instytut Języka Polskiego Uniwersytet Śląski w Katowicach, Centrum Logopedyczne w Katowicach)
11. Orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej – wytyczne do pracy: dr Mateusz Warchał (Akademia Techniczno-Humanistyczna Bielsko-Biała)
W drugim dniu odbyły się warsztaty z dwóch wybranych przez
siebie zagadnień. Ja wybrałam:
1. Terapia logopedyczna z elementami SI: dr Daria Jodzis (Ośrodek Wczesnej Diagnostyki i Rehabilitacji ATOS Lubuskie Centrum Laryngologii Zielona Góra)
1. Terapia logopedyczna z elementami SI: dr Daria Jodzis (Ośrodek Wczesnej Diagnostyki i Rehabilitacji ATOS Lubuskie Centrum Laryngologii Zielona Góra)
2. Sposoby stymulacji mechanizmów lewopółkulowych:
dr Marta Korendo (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie).
Konferencja świetna, same nazwiska wykładowców mówią o
wysokim poziomie wykładów, a dzięki zaangażowaniu Stowarzyszenia „Wielkie
Serce” i ATH, mogłam osobiście wziąć udział, posłuchać i nauczyć się wielu
przydatnych rzeczy do pracy z Natim.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz